Якщо ви читаєте цей текст, то швидше за все вирішили спробувати заробляти гроші за допомогою інстаграму. Або ще не вирішили, але ця тема вам цікава.
Чому б ні, зараз у 2023 році аудиторія інстаграм становить 1,28 мільярда користувачів, а це сьоме місце за відвідуваністю у світі. В Україні позиція нижча — 10-те місце.
Звісно, що на такій аудиторії можна заробляти непогані гроші. Насамперед заробляє сам інстаграм. Минулого 2022 року виторг компанії склав трохи менше 50 мільярдів доларів.

Але й користувачі інстаграму також мають таку можливість. Хто ж заробляє в інстаграмі? Якщо не захоплюватися сегментуванням, їх можна розділити на дві категорії:

Інфлюенсери
Блогери з досить великою аудиторією, що продають рекламу на своєму акаунті

Бренди та магазини
Фізичні та юридичні особи, які продають свої або чужі товари
Не важливо, що ви збираєтеся продавати, у будь-якому випадку знадобляться підписники. І це головне завдання інстаграм-блогера — привертати увагу аудиторії та утримувати її якомога довше.
«Сила інстаграму в об'єднанні людей за інтересами та поглядами на життя. Це платформа, де ти можеш знайти як друзів, так і будь-який товар чи послугу або навіть самореалізуватися, відкрити бізнес».
інстаграм-блогерка, яка спеціалізується на темі фінансів та інвестицій
При цьому важлива не лише кількість підписників, а й їх якість. Аудиторія блогера має бути активною, інакше рекламодавець не отримає очікуваного результату, а у випадку з брендом або магазином не буде продажів.
«Інстаграм — це класна і водночас проста платформа для охоплення великої аудиторії. Якщо ви зрозуміли, хто ваша аудиторія, якими є основні болі цих людей, додавши трохи контент маркетингу — ви неодмінно станете успішним. Раніше підприємці для того, щоб просувати свій продукт, мали розміщувати рекламу в газеті, на радіо або телебаченні, де вони мали дуже обмежений час на те, щоб вразити людину і конвертувати її в клієнта. Інстаграм дозволяє зміцнювати зв'язок з потенційними клієнтами щодня в онлайн режимі та доносити цінність продукту, будучи необмеженим у часі або обсязі інформації. У таких умовах значно легше аудиторію перевтілювати у ваших клієнтів»
інстаграм-блогерка та підприємець із понад 20 тис. підписників
Сьогодні конкуренція в інстаграмі досить відчутна, і ви маєте бути до цього готові.
«Скажу зі свого досвіду, коли я починав розвиватися у цьому напрямку, то конкуренція була невеликою. Було легко продавати товари через інстаграм, що у свою чергу давало заробіток, який був більшим, ніж у тих, хто мав офлайн-бізнеси. Зараз ситуація змінилася і потрібно знати багато нюансів, які доведуть задум до фінального результату».
інстаграм-блогер та підприємець із 49 тис. підписників
За словами Олександра, не важливо, чим ви займаєтеся: товарний бізнес, ведення особистого блогу або офлайн бізнес — інстаграм може допомогти збільшити заробіток у бізнесі, що вже діє, надасть вам свободу і впевненість у майбутньому.
Але для розвитку своїх напрямків в інстаграмі людина повинна вміти вести такого роду бізнес (будь-який напрям, основні правила і концепції розвитку залишаються незмінними).
Якщо ви новачок, відразу налаштовуйтесь, що ніяких чарівних рецептів на кшталт “як заробляти в інстаграмі $1000, просто і без вкладень” чи “як набрати перші 10 тис. підписників за 2 дні” не існує. Це просто так не працює. Якщо ви бачите десь подібний заголовок, запитайте себе, навіщо його автору ділитися з вами такою хорошою схемою?
Словник інстаграм термінів
• Контент — основний інформаційний продукт блогера: фото, відео, текст та їх комбінація.
• Фоловер — підписник блогера. Кнопка підписки в англомовному інтерфейсі інстаграму називається Follow (слідувати).
• Інфлюенсер — блогер з великою аудиторією. Часто інфлюенсерами називають блогерів, у яких понад мільйон фоловерів.
• Залученість (Engagement Rate) — відношення активної аудиторії до загальної кількості підписників. Можна рахувати за різними формулами, але як сигнали залучення враховуються лайки, коментарі, збереження постів.
• Гівевей — формат розіграшу в інстаграмі для швидкого залучення підписників.
• Рілз — сервіс створення та обробки відеороликів. Формат дозволяє записувати відео до 30 секунд, додавати до нього музику та візуальні ефекти.
• Хейтер — підписник, який негативно ставиться до блогера і постійно це демонструє.
• Амбасадор бренду — блогер, який систематично просуває певний бренд.
• Бот — акаунт, що належить неіснуючій людині. Зазвичай такі боти створюються для "накрутки" показників. Наприклад, блогеру можуть пообіцяти привести кілька тисяч підписників за невеликі гроші, але якщо більшість із них виявиться ботами, активності вони, природно, проявляти не будуть. А блог, на який підписані боти, не зацікавить рекламодавця.
• Фідбек — реакція у відповідь на якусь дію або подію.
• Бьюті-блогер (фешн-блогер) — блогер, що створює контент про моду і красу.
• Фуд-блогер — блогер, який створює контент про їжу: рецепти, огляди ресторанів тощо.
• Тревел-блогер — основний вид контенту, як відомо з назви, — це подорожі.
На чому заробляє сам інстаграм
Перш ніж починати думати про те, щоб стати блогером, варто розібратися, на чому заробляє інстаграм. Минулого року дохід інстаграму склав 51,4 мільярда доларів США, а рік тому — 47,6 мільярда.
Інстаграм продає таргетовану рекламу. Це означає, що рекламодавець може налаштувати показ саме тій аудиторії, яка йому потрібна. Наприклад, за віком, місцем проживання, інтересами тощо. Чим більше користувачів — тим краще.

Доходи Instagram з 2015 року. Цікаво, що у 2012 році Facebook купив компанію всього за 1 мільярд доларів і лише 300 мільйонів було виплачено грошима, решта — акціями.
Найважливіше, чим займається інстаграм, — це утримання. Чим більше часу користувач проведе в додатку, чим більше контенту перегляне, тим більше реклами йому можна показати.
Тому алгоритм інстаграму просуватиме той контент, який забезпечує більшу увагу користувачів.
Хочете бути успішним блогером? Робіть те, що буде цікаво вашій аудиторії, й інстаграм вам допомагатиме.
«Я проводила дослідження аудиторії із самого початку. У мене досить специфічна ніша — фінансова грамотність та спорт. Перевіряю, яка тема подобається більше та на що реагують підписники. Але змінюю спосіб повідомлення (сторіс, ріллс, пости, ефіри). Теми залишаються моїми. Я багато тестувала подання контенту, щоб зрозуміти, який рівень складності інформації підходить підписникам. Ясна річ, знаходяться ті, кому і складні терміни, і визначення корисні. Але це одиниці. Ідеальний формат: коротко + весело + корисно. Коли є корисна думка у форматі, що змушує посміхнутися та займає до хвилини часу»
чемпіонка та рекордсменка світу U20, а сьогодні й успішна інстаграм-блогерка
«Стратегію доводиться міняти повсякчас. Особливо у воєнний час. Те, що працює сьогодні — не факт, що спрацює завтра. Інстаграм також повсякчас змінюється, змінює алгоритми. Тому руку треба завжди тримати на пульсі. Головне зрозуміти, що на кожний контент є аудиторія. Ви будете її набирати, ви з нею будете зростати і розвиватися. Нічого страшного в тому, щоб відкидати неробочі ідеї. Ті, що перестали працювати. Міняти їх на нові»
автор книги «Повне Керівництво з Інвестування», інстаграм-блогерка із понад 20 тис. підписників
Що важливо знати про контент в інстаграмі
Інстаграм — візуальна соціальна мережа. Основний формат — це зображення та відео. Достатньо поглянути на інтерфейс застосунку, щоб побачити, що більшу частину екрана займає зображення, текст тут вторинний, хоча також важливий.