top of page

Якщо ви читаєте цей текст, то швидше за все вирішили спробувати заробляти гроші за допомогою інстаграму. Або ще не вирішили, але ця тема вам цікава.

 

Чому б ні, зараз у 2023 році аудиторія інстаграм становить 1,28 мільярда користувачів, а це сьоме місце за відвідуваністю у світі. В Україні позиція нижча — 10-те місце.

 

Звісно, що на такій аудиторії можна заробляти непогані гроші. Насамперед заробляє сам інстаграм. Минулого 2022 року виторг компанії склав трохи менше 50 мільярдів доларів.

Але й користувачі інстаграму також мають таку можливість. Хто ж заробляє в інстаграмі? Якщо не захоплюватися сегментуванням, їх можна розділити на дві категорії:

ico-1.png

Інфлюенсери

Блогери з досить великою аудиторією, що продають рекламу на своєму акаунті

ico-2.png

Бренди та магазини

Фізичні та юридичні особи, які продають свої або чужі товари

Не важливо, що ви збираєтеся продавати, у будь-якому випадку знадобляться підписники. І це головне завдання інстаграм-блогера — привертати увагу аудиторії та утримувати її якомога довше.

«Сила інстаграму в об'єднанні людей за інтересами та поглядами на життя. Це платформа, де ти можеш знайти як друзів, так і будь-який товар чи послугу або навіть самореалізуватися, відкрити бізнес».

Тетяна Боримська.png

Тетяна Боримська,

інстаграм-блогерка, яка спеціалізується на темі фінансів та інвестицій

При цьому важлива не лише кількість підписників, а й їх якість. Аудиторія блогера має бути активною, інакше рекламодавець не отримає очікуваного результату, а у випадку з брендом або магазином не буде продажів.

«Інстаграм — це класна і водночас проста платформа для охоплення великої аудиторії. Якщо ви зрозуміли, хто ваша аудиторія, якими є основні болі цих людей, додавши трохи контент маркетингу — ви неодмінно станете успішним. Раніше підприємці для того, щоб просувати свій продукт, мали розміщувати рекламу в газеті, на радіо або телебаченні, де вони мали дуже обмежений час на те, щоб вразити людину і конвертувати її в клієнта. Інстаграм дозволяє зміцнювати зв'язок з потенційними клієнтами щодня в онлайн режимі та доносити цінність продукту, будучи необмеженим у часі або обсязі інформації. У таких умовах значно легше аудиторію перевтілювати у ваших клієнтів»

Ксюша Губанова.png

Ксюша Губанова,

інстаграм-блогерка та підприємець із понад 20 тис. підписників

Сьогодні конкуренція в інстаграмі досить відчутна, і ви маєте бути до цього готові.

«Скажу зі свого досвіду, коли я починав розвиватися у цьому напрямку, то конкуренція була невеликою. Було легко продавати товари через інстаграм, що у свою чергу давало заробіток, який був більшим, ніж у тих, хто мав офлайн-бізнеси. Зараз ситуація змінилася і потрібно знати багато нюансів, які доведуть задум до фінального результату».

Олександр Королюк.png

Олександр Королюк,

інстаграм-блогер та підприємець із 49 тис. підписників

За словами Олександра, не важливо, чим ви займаєтеся: товарний бізнес, ведення особистого блогу або офлайн бізнес — інстаграм може допомогти збільшити заробіток у бізнесі, що вже діє, надасть вам свободу і впевненість у майбутньому.

 

Але для розвитку своїх напрямків в інстаграмі людина повинна вміти вести такого роду бізнес (будь-який напрям, основні правила і концепції розвитку залишаються незмінними).

Якщо ви новачок, відразу налаштовуйтесь, що ніяких чарівних рецептів на кшталт “як заробляти в інстаграмі $1000, просто і без вкладень” чи “як набрати перші 10 тис. підписників за 2 дні” не існує. Це просто так не працює. Якщо ви бачите десь подібний заголовок, запитайте себе, навіщо його автору ділитися з вами такою хорошою схемою?

Словник інстаграм термінів

• Контент — основний інформаційний продукт блогера: фото, відео, текст та їх комбінація.

 

• Фоловер — підписник блогера. Кнопка підписки в англомовному інтерфейсі інстаграму називається Follow (слідувати).

 

• Інфлюенсер — блогер з великою аудиторією. Часто інфлюенсерами називають блогерів, у яких понад мільйон фоловерів.

 

• Залученість (Engagement Rate) — відношення активної аудиторії до загальної кількості підписників. Можна рахувати за різними формулами, але як сигнали залучення враховуються лайки, коментарі, збереження постів.

 

• Гівевей — формат розіграшу в інстаграмі для швидкого залучення підписників.

 

• Рілз — сервіс створення та обробки відеороликів. Формат дозволяє записувати відео до 30 секунд, додавати до нього музику та візуальні ефекти.

 

• Хейтер — підписник, який негативно ставиться до блогера і постійно це демонструє.

 

• Амбасадор бренду — блогер, який систематично просуває певний бренд.

 

• Бот — акаунт, що належить неіснуючій людині. Зазвичай такі боти створюються для "накрутки" показників. Наприклад, блогеру можуть пообіцяти привести кілька тисяч підписників за невеликі гроші, але якщо більшість із них виявиться ботами, активності вони, природно, проявляти не будуть. А блог, на який підписані боти, не зацікавить рекламодавця.

 

• Фідбек — реакція у відповідь на якусь дію або подію.

 

• Бьюті-блогер (фешн-блогер) — блогер, що створює контент про моду і красу.

 

• Фуд-блогер — блогер, який створює контент про їжу: рецепти, огляди ресторанів тощо.

 

• Тревел-блогер — основний вид контенту, як відомо з назви, — це подорожі.

На чому заробляє сам інстаграм

Перш ніж починати думати про те, щоб стати блогером, варто розібратися, на чому заробляє інстаграм. Минулого року дохід інстаграму склав 51,4 мільярда доларів США, а рік тому — 47,6 мільярда.

 

Інстаграм продає таргетовану рекламу. Це означає, що рекламодавець може налаштувати показ саме тій аудиторії, яка йому потрібна. Наприклад, за віком, місцем проживання, інтересами тощо. Чим більше користувачів — тим краще.

chart-Insta-3.jpg

Доходи Instagram з 2015 року. Цікаво, що у 2012 році Facebook купив компанію всього за 1 мільярд доларів і лише 300 мільйонів було виплачено грошима, решта — акціями.

Найважливіше, чим займається інстаграм, — це утримання. Чим більше часу користувач проведе в додатку, чим більше контенту перегляне, тим більше реклами йому можна показати.

 

Тому алгоритм інстаграму просуватиме той контент, який забезпечує більшу увагу користувачів.

 

Хочете бути успішним блогером? Робіть те, що буде цікаво вашій аудиторії, й інстаграм вам допомагатиме.

«Я проводила дослідження аудиторії із самого початку. У мене досить специфічна ніша — фінансова грамотність та спорт. Перевіряю, яка тема подобається більше та на що реагують підписники. Але змінюю спосіб повідомлення (сторіс, ріллс, пости, ефіри). Теми залишаються моїми. Я багато тестувала подання контенту, щоб зрозуміти, який рівень складності інформації підходить підписникам. Ясна річ, знаходяться ті, кому і складні терміни, і визначення корисні. Але це одиниці. Ідеальний формат: коротко + весело + корисно. Коли є корисна думка у форматі, що змушує посміхнутися та займає до хвилини часу»

Аліна Шух.png

Аліна Шух,

чемпіонка та рекордсменка світу U20, а сьогодні й успішна інстаграм-блогерка

«Стратегію доводиться міняти повсякчас. Особливо у воєнний час. Те, що працює сьогодні — не факт, що спрацює завтра. Інстаграм також повсякчас змінюється, змінює алгоритми. Тому руку треба завжди тримати на пульсі. Головне зрозуміти, що на кожний контент є аудиторія. Ви будете її набирати, ви з нею будете зростати і розвиватися. Нічого страшного в тому, щоб відкидати неробочі ідеї. Ті, що перестали працювати. Міняти їх на нові»

Дарина Совенко.png

Дарина Совенко,

автор книги «Повне Керівництво з Інвестування», інстаграм-блогерка із понад 20 тис. підписників

Що важливо знати про контент в інстаграмі

Інстаграм — візуальна соціальна мережа. Основний формат — це зображення та відео. Достатньо поглянути на інтерфейс застосунку, щоб побачити, що більшу частину екрана займає зображення, текст тут вторинний, хоча також важливий.

Як працює алгоритм інстаграму

Це найбільший секрет компанії, але водночас він завжди знаходиться на очах. Алгоритму інстаграму потрібно якось зрозуміти, який саме контент сподобається користувачам? Як він про це дізнається?

 

Для цього використовують реакції людей, які це вже побачили: лайки, надсилання іншим користувачам, коментарі. Навіть якщо користувач нічого не «лайкав», а просто затримався на чомусь конкретному, переглядаючи стрічку, це сигнал для алгоритму, що є щось цікаве.

 

І такий контент буде показаний більшій кількості людей. Чим більше реакцій — тим більше шансів.

 

Що важливо, а що ні? Що цікаво, а що не дуже? Усе це визначають самі користувачі, алгоритм реагує з їхні дії.

inst-4.png

«Блог — це частина життя. Він має стати для вас щоденним заняттям, а не тимчасовим проектом. Особисто у мене звичка ділитися користю чи розважальним контентом щодня. Думати про те, що розповісти підписникам та підтримувати активність»

Аліна Шух.png

Аліна Шух,

чемпіонка та рекордсменка світу U20, а сьогодні й успішна інстаграм-блогерка

«Я завжди експериментую. Ведення блогу — це безперервний процес тестування гіпотез. Щось спрацьовує, щось не спрацьовує. За 2 роки ведення блогу я вже навчилася розуміти, який контент викликатиме більше емоцій і охоплюватиме велику аудиторію, який контент працюватиме на майбутні продажі, а який розкриватиме мою експертність. Зараз моя стратегія полягає у балансі всіх типів контенту. Важливо, щоб кожен із них виконував свою роботу ефективно. Звісно, не одразу все виходило. Я дивлюся свої старі пости і розумію, що дуже багато давала зайвої, іноді складної інформації. Тим самим відштовхувала людей. Але я не вивела б свою робочу контент стратегію, якби не помилялася. Не помиляються лише ті, хто нічого не робить»

Ксюша Губанова.png

Ксюша Губанова,

інстаграм-блогерка та підприємець із понад 20 тис. підписників

Хто заробляє в інстаграмі більше

На який заробіток може розраховувати інстаграм блогер? Якщо поглянути на статистику зірок інстаграму, їхні доходи дуже високі. Отримати мільйон за один рекламний пост — не проблема, більше двох мільйонів — теж.

Щоправда, для того, щоб заробляти такі гроші, потрібно бути Кріштіану Роналду або Селеною Гомес. І, відповідно, мати сотні мільйонів підписників.

 

Більшість топових інфлюенсерів стали відомими до того, як обзавелися акаунтом в інстаграм.

Кріштіану-Роналду.jpg
Селена-Гомес.jpg

Згідно з даними сервісу hopperhq.com, 81% найуспішніших інстаграм блогерів — це музиканти, спортсмени чи актори. Лише 19% робили кар'єру саме в інстаграмі.

Втім, це стосується лише топових світових акаунтів. Серед тих, хто не заробляє мільйони доларів, пропорції будуть іншими.

Топ-10 інстаграм блогерів за рівнем заробітку:

Підписники

Ціна за пост, $

1

Кріштіану Роналду

442 267 575

2 397 000

2

Кайлі Дженнер

338 626 294

1 835 000

3

Ліонель Мессі

327 954 875

1 777 000

4

Селена Гомес

320 082 515

1 735 000

5

Дуейн Джонсон

315 999 932

1 713 000

6

Кім Кардаш’ян

311 685 198

1 689 000

7

Аріана Гранде

311 302 908

1 687 000

8

Бейонсе

256 957 282

1 393 000

9

Хлое Кардаш’ян

243 609 638

1 320 000

10

Кендалл Дженнер

237 977 121

1 290 000

Якщо ж зробити вибірку лише за інфлюенсерами, їхні заробітки будуть помітно меншими, хоча доходи все одно вражають — це сотні тисяч доларів за одну публікацію.

Топ-10 інстаграм інфлюенсерів за рівнем заробітку:

Підписники

Ціна за пост, $

1

Елеонора Понс

48 612 781

264 000

2

Чарлі Д'Амеліо

48 579 984

264 000

3

Аддісон Рей

40 404 036

219 000

4

Кайо Кастро

20 420 545

162 000

5

Соммер Рей

26 604 393

109 000

6

Діксі Д'Амеліо

25 072 322

103 000

7

Зак Кінг

24 563 579

101 000

8

Кемерон Даллас

23 456 247

96 000

9

Лорен Грей

22 897 768

94 000

10

Фелікс К’єльберг

21 890 851

90 000

Щоправда, якщо розділити вартість поста на кількість фоловерів, виявиться, що потенційна увага одного підписника коштує в середньому 0,5 цента. Дуже хороша ціна для рекламодавця.

 

Щодо українських іфлюенсерів статистики доходів немає, але якщо припустити, що співвідношення кількості підписників та вартості реклами таке саме, то маючи мільйон передплатників, блогер може отримувати від $4 тис. до $5 тис. за пост, а для акаунтів зі 100 тис. підписників ціна може відповідно бути в межах 400-500 доларів.

chart-Insta_1.jpg

Статистика порталу influence.co демонструє, скільки платять за один рекламний пост «середньостатистичним», не суперзірковим блогерам.

 

Наприклад, від 50 до 100 доларів за посаду отримують 23,6% жінок-блогерок та 19,5% чоловіків.

 

Інфлюенсери, які отримують понад 350 доларів - всього 2% акаунтів серед чоловіків і 2,6% серед жінок. Але в списку інфлюенсерів, які отримують понад 500 доларів блогерів, значно більше: 7,2% чоловіків і 6,9% жінок.

«Якщо розпочати зі стратегії, зробити фотосесію та розпочати блог одразу професійно, то за 3-6 міс. можна вийти на дохід, що покриє ваші щомісячні витрати. Також залежить від того, яка ціна товару чи послуги. Якщо розпочати вести блог самостійно, без професійної підтримки, то за рік активності в інстаграмі можна сформувати довіру аудиторії та вийти на дохід навіть ІТ-фахівця. Багато залежатиме від того, як відчуваєте тренди, як швидко зрозумієте запити аудиторії, чи не боїтеся камери тощо»

Тетяна Боримська.png

Тетяна Боримська,

інстаграм-блогерка, яка спеціалізується на темі фінансів та інвестицій

«Щоб отримати дохід, який можна порівняти із зарплатою? У мене це зайняло 7 місяців. Моя подушка безпеки не встигла закінчитись, коли я вийшла на заробіток айтівця»

Ксюша Губанова.png

Ксюша Губанова,

інстаграм-блогерка та підприємець із понад 20 тис. підписників

«Я не роблю реклами у блозі. Це важливо. Хоча пропозицій дуже багато. Моя перша монетизація від блогу – участь у марафоні як фінансового експерта, перші $1 тис. А далі вже почалися запити на проведення навчальних тренінгів, участь у офлайн та онлайн заходах, мої перші авторські курси. Якщо порівнювати із зарплатою програміста-професіонала, мені знадобився 1 рік, щоб зробити такий дохід регулярним»

Юлія Баткалова.png

Юлія Баткалова,

засновниця школи фінансів BY finance, блогерка із понад 34 тис. підписників

Скільки потрібно підписників в інстаграмі, щоб почати заробляти?

Існує думка, що для того, щоб у блогера купували рекламу, потрібно від 1 тис. підписників. Але жодної конкретної цифри немає. Тисяча — це вимога багатьох інстаграм бірж, блогери з меншою кількістю фоловерів просто не можуть зареєструватися.

 

Блогеру не варто розраховувати на серйозний заробіток, якщо на нього підписано менше 10 тис. користувачів. Якісь рекламодавці, звичайно, можуть з'явитися, але їм все ж таки зручніше працювати з декількома досить великими акаунтами, ніж із сотнею дрібних.

inst-3.png

У випадку продажу власних товарів або послуг, кількість підписників може бути набагато нижчою. Є багато прикладів, коли аудиторія менше ніж 5 тис. приносить відчутний прибуток. Але в цьому випадку багато залежить від самого товару.

Звісно, чим більше підписників, тим більше шансів заробити. Але не лише кількість важлива. Не варто забувати і про якість. Аудиторія блогера має бути активною — переглядати, лайкати, коментувати пости.

«Потрібно ставитися до своїх підписників, як до своїх друзів, і спілкуватися з ними так, як поводишся в житті. Я багато разів стикався з підписниками, які казали мені: "Думав, що наживо ти навіть не будеш зі мною спілкуватися, тому що у мене немає таких результатів, як у тебе!" Але я спілкуюся з усіма на рівних і після таких ситуацій люди стають найкращими вашими підписниками. Вони реагують на всі ваші історії, пишуть коментарі, підтримують вас у складний час і тим самим піднімають статистику вашого блогу. Не потрібно засмучуватися, якщо якась ваша ідея не отримує бажаний фідбек від аудиторії. У такому разі просто спілкуйтеся з аудиторією та запитуйте, чого вона чекає від вас. Давайте підписникам те, що вони хочуть бачити від вас. Слід запам'ятати правило: один лояльний підписник приведе ще підписників у твій блог»

Олександр Королюк.png

Олександр Королюк,

інстаграм-блогер та підприємець із 49 тис. підписників

Відношення активної аудиторії до всього обсягу підписників називається залученістю. Чим вища залученість, тим цікавіший такий обліковий запис для розміщення реклами.

 

Зазвичай у успішних блогерів рівень залученості перебуває в районі від 2% до 5%. Зі зростанням кількості підписників залученість пропорційно зменшується.

Які шанси стати успішним блогером в інстаграмі?

Якоїсь узагальненої статистики щодо доходів інста-блогерів немає, надто вже все залежить від країни, ніші та контенту.

 

Тому за критерій успіху ми беремо обсяг аудиторії щонайменше у 10 тис. підписників.

 

Така кількість фоловерів (за умови, що вони реальні та активні люди, а не боти. – ред.), та періодика 4–5 рекламних публікацій на місяць дозволить заробляти (це дуже приблизний розрахунок. – ред.) від 200 до 500 доларів на місяць, тобто від 7400 до 18 500 гривень на місяць.

chart-Insta_2.jpg
inst-1.png

Верхня планка доходу буде трохи вищою за середню зарплату в Україні. Така аудиторія та такий дохід вже може мотивувати вас розвивати свій інстаграм далі та ставити планку вище й вище. Інакше, ведення інстаграм облікового запису потрібно вважати просто хобі, а не бізнесом.

 

Отже, які ж шанси завоювати серця понад 10 тис. користувачів? За даними сервісу mention.com лише 12,51% облікових записів можуть похвалитися аудиторією від 10 до 50 тисяч підписників.

На перший погляд шанси невеликі, але це з чим порівнювати. Наприклад, є поширена думка, що лише 10% бізнесменів-початківців досягають успіху.

 

А ще існують дослідження, які показують рівень успішності стартапів:

• CB Insights — 5%

• Forbes — 10%

• Harvard Business School — 15%

• Бюро статистики зайнятості США — 20%

 

Тобто шанси досягти успіху як інстаграм блогер приблизно такі ж як у будь-якому іншому бізнесі.

 

Але на відміну від іншого бізнесу, кар'єру блогера може спробувати кожен, для цього не потрібен стартовий капітал, диплом чи досвід. Потрібен телефон і багато роботи.

«Найтяжче — це почати, тому що перед початком введення блогу потрібно визначитися зі своїм позиціонуванням. Найбільшу помилку, яку можна зробити — не доносити чітко людям, чим ви займаєтеся і приховувати дрібниці. Аудиторія хоче про вас знати все. Потрібно бути відкритим та показувати все в деталях. Розповідати свої історії з життя, плани, висвітлювати важливі теми, які є актуальними в суспільстві на момент публікації контенту. Не варто розраховувати на швидкі результати, тому що перш ніж ви отримаєте перший результат з блогу, ви повинні пройти етапи збору аудиторії через: блогерів, групи, таргетовану рекламу, рекомендації. Потім починається етап звикання аудиторії до вас як до публічної особи й згодом приходить успіх та результат»

Олександр Королюк.png

Олександр Королюк,

інстаграм-блогер та підприємець із 49 тис. підписників

«Я б сказала, що і приблизно не очікувала, скільки часу йде на ведення блогу. Неможливо мимоволі вести його якісно та ефективно. Звичка, коли я змогла реально виділяти 1-2 години на день для блогу + повноцінно весь вихідний, прийшла зовсім не одразу. Я все намагалася оптимізувати та автоматизувати все, але так не працює. Результат іде від проактивної роботи постійно»

Аліна Шух.png

Аліна Шух,

чемпіонка та рекордсменка світу U20, а сьогодні й успішна інстаграм-блогерка

Міфи про заробіток в інстаграмі

Оскільки кількість експертів із заробітку в інстаграмі набагато перевищує кількість успішних блогерів, в інтернеті можна виявити безліч міфів. Ось деякі з них:

1.

Бути інстаграм блогером — легко і просто

Достатньо подивитися на попередній графік та скласти перші 2 цифри — 80% усіх акаунтів мають менше 10 тис. підписників. Значить, не так просто набрати навіть таку аудиторію. Не кажучи вже про те, що аудиторію потрібно утримувати.

 

Для того, щоб ви розуміли рівень конкуренції: щодня користувачі інстаграму публікують близько 95 мільйонів фото та відео. А це означає, що кожної хвилини з'являється 65 972 нові пости.

2.

Звісно, якісне обладнання не завадить. Але якщо контент не зацікавить користувачів, буде не важливо, скільки мегапікселів у вашої камери. Якщо ваша мета, наприклад, смішити людей, то якість картинки другорядна, головне, щоб було смішно.

Для успіху потрібні серйозні вкладення: дорогий фотоапарат, професійне світло та круті локації

3.

Головне, щоб контент був креативним та незвичайним

Насправді, головне, щоб ваш контент подобався вашим підписникам. Тобто те, що ви робите, має відповідати запитам вашої аудиторії. Чим краще блогер розуміє свою аудиторію, тим простіше отримувати нових підписників та не втрачати старих.

4.

Головне – це кількість підписників

Ні, набагато важливіша кількість активних підписників. Тих, хто взаємодіятиме і даватиме сигнал алгоритму інстаграму. Рекламодавці так само, як і алгоритм звертають увагу на рівень залученості, тобто відношення активної аудиторії до загальної кількості підписників.

5.

Найважливіше — це талант і везіння

Як і в будь-якому іншому виді бізнесу, у ведення інстаграм блогу потрібно вкладати багато праці. Шанси, що все вийде відразу, мінімальні, швидше за все, спочатку буде багато невдалих спроб, розчарувань і нездійснених надій. Якщо розглядати інстаграм як місце для заробітку, то ставитись до нього потрібно відповідно.

Розчарування та «зворотний бік» інстаграму

З неприємного — постійна боротьба за авторські права, тут авторське право не лише у своїх інфопродуктів, а й у сторіс та постах, ділиться Дарина Совенко:

«Багато шахраїв, які використовують твоє фото та ім'я, щоб викачувати гроші у людей. Це дуже неприємно. І часом розчаровує».

Дарина Совенко.png

Дарина Совенко,

автор книги «Повне Керівництво з Інвестування», інстаграм-блогерка із понад 20 тис. підписників

«Будьте обережні з гівевеями. Коли взяла гівевей з великим приходом і думала, що статистика підвищиться, але на жаль, після стало тільки гірше. Підписувалися боти, навіть від відомого блогера, за яким сама стежила. Раніше часто пробувала різні види контенту. Але дійшла висновку, що тільки Рілз наразі дає круті охоплення»

Тетяна Костинян.png

Тетяна Костинян,

багатодітна мама без декрету та за сумісництвом успішна блогерка із більш ніж 133 тис. підписників

Про гівевей ми почули і від Юлії Баткалової.

«Коли я починала вести свій фінансовий блог, була популярна участь у так званих «гівах»: коли ти платиш організаторам, після чого на тебе як спонсора розіграшів підписуються люди. Але такий формат підписки не дуже хороший. Такі підписники не зацікавлені в контенті сторінок, що підписуються. Я брала участь у двох таких гівах, після чого зрозуміла, що підписники заради кількості не дивляться сторінку, видалила їх усіх власноруч»

Юлія Баткалова.png

Юлія Баткалова,

засновниця школи фінансів BY finance, блогерка із понад 34 тис. підписників

Що й казати про гівевеї. Часто навіть досвідчені та відомі зірки потрапляють у "зашквари". Чого варта одна з останніх історій з Настею Каменських. Не робіть так.

dis-1.png
dis-1.png

«А ось моїм найбільшим розчаруванням було те, що я намагався сподобатися всім своїм підписникам, але не враховував того факту, що кожна людина має свій темперамент, характер. Не всі будуть прихильниками таких поглядів, як ти. У такій ситуації потрібно просто зрозуміти, що ти проходиш великий шлях, під час якого дехто з аудиторії відвернеться від тебе, бо ваші погляди вирізняються. Але на дистанції з тобою залишаються ті люди, які мають такі самі цінності»

Олександр Королюк.png

Олександр Королюк,

інстаграм-блогер та підприємець із 49 тис. підписників

Витрати: програми, послуги, техніка, які можна і потрібно використовувати

Насправді з обладнання для успіху інстаграм блогеру потрібні тільки дві речі — мобільний телефон та інстаграм, встановлений на ньому.

 

Достатньо телефона середнього рівня, топові моделі вочевидь будуть надмірними.

inst-2 (1).png

Решта залежить від контенту. Звичайно феншн-блогеру або фуд-блогеру потрібне хороше світло. Тревел блогеру доведеться кудись їздити і на це витрачати гроші. А якщо ви робите фітнес контент або розповідаєте про здоровий спосіб життя, не завадить цьому добре розбиратися і отримати відповідну освіту.

 

Але головне, всі ці витрати зовсім не великі. Наприклад, комплект освітлення початкового рівня коштує від 400 до 2000 гривень.

 

Щоб створювати контент про подорожі, не обов'язково їздити в Перу чи Антарктиду, навіть у сусідньому місті знайдеться щось цікаве.

 

А щоб навчитися робити хороші фото та монтувати відео, можна закінчити курси вартістю кілька тисяч гривень, а можна навчитися цьому самостійно.

 

Для ретуші фото або відеомонтажу навіть не потрібен домашній комп'ютер, сотні додатків для смартфона як платних, так і безкоштовних, доступні блогерам-початківцям.

Корисні онлайн-сервіси для блогера:

Canva.com — популярний сервіс для редагування фото та відео онлайн. Підкуповує своєю простотою та величезною кількістю готових шаблонів. Якщо ви ніколи раніше не ретушували фото і не монтували відео, і не знаєте з чого почати, почніть з Canva.

 

Pixlr.com — популярний онлайн фото редактор з усім, що необхідно блогеру-початківцю. До того ж, тут є багато шаблонів для інстаграму та інших соціальних мереж. Є також iOS та Android додатки.

 

Photopea.com — онлайн редактор зображень з великими можливостями, є фільтри, шари, безліч інструментів. Аналог Photoshop, у якого забрали все зайве. Сервіс створений українцем, який живе в Чехії. Тому є українська мова інтерфейсу.

 

Photoshop-express.com — це урізана версія великого Photoshop. Доступна для роботи з мобільного телефона. Деякі функції, на жаль, платні.

 

Gimp.org — потужний та безкоштовний фоторедактор. Не поступається можливостями Photoshop і також непростий в освоєнні. Можна рекомендувати лише досвідченим користувачам. Онлайн недоступний, потрібно завантажити та встановити.

 

Invideo.io — онлайн відео редактор з великою кількістю шаблонів та широкими безкоштовними можливостями.

Застосунки для телефону

Fotogenic — застосунок для швидкого редагування фотографій для Андроїд телефонів. Про його якість говорить рейтинг 4,9. І це при тому, що програма була встановлена понад 5 мільйонів разів.

 

Picsart AI — дуже простий, але дуже популярний додаток для покращення фотографій. Все дуже просто, зображення покращить для вас штучний інтелект. Не дивно, що програма має понад мільярд завантажень.

 

Snapseed — потужний редактор зображень від компанії Google. Є також версія для iOS.

 

YouCut — популярний відео редактор для Андроїд телефонів зі штучним інтелектом. Простий, зручний, функціональний.

 

InShot — інший популярний редактор відео, який спеціально розробляється для користувачів інстаграму. При 500 мільйонів завантажень має рейтинг 4,8.

bottom of page