top of page

Найзручніші CRM для українського бізнесу в 2024 році

СПЕЦПРОЄКТ

за версією Finance.ua

Для інтернет-магазинів та інших бізнесів по всьому світу CRM-системи вже стали незамінними помічниками. Вони спрощують комунікацію з клієнтами, розвантажують працівників та дають змогу стежити за роботою команди. Finance.ua розбирався, який функціонал пропонують сучасні CRM, на що звертати увагу, обираючи їх для себе. Ми зробили огляд чотирьох цікавих, на нашу думку, систем, доступних українському бізнесу прямо зараз.

Оберіть CRM

Що таке CRM і кому знадобиться

CRM, або ж Customer Relationship Management — це програмне забезпечення, призначене для системного управління відносинами між компанією та клієнтами.

Запровадження таких систем істотно підвищує ефективність бізнесу, особливо в тих випадках, коли він працює з великою кількістю клієнтів. Такі системи незамінні для інтернет-магазинів, банків, страхових компаній, туристичних бюро, розробників IT-рішень, кінотеатрів та загалом усіх, хто пропонує клієнтам якісь товари або послуги.

Найперше, що робить CRM-система, — налагоджує взаємозв'язки між клієнтом та продавцем. Клієнт може звернутись до компанії у різні способи: зробити заявку на сайті, написати в месенджерах чи на пошту. Саме для того й існує CRM: щоб працівникам компанії не доводилось перевіряти всі ці джерела та тримати у пам'яті, хто звідки написав та де слід надати відповідь.

Також базова функція програми — збір всіх звернень клієнтів у єдину базу. Для кожного клієнта зазвичай створюють окрему сторінку, де збирається історія його покупок та активностей, контакти з менеджерами, статус виконання замовлень і так далі. Фактично все те, що дає змогу не загубити клієнта та залишатися з ним на зв’язку.

Фактично ці функції — скелет CRM-системи. А далі різні програми вже нарощують «м'язи» — додаткові можливості, які теж стануть у пригоді.

Управління процесами в компанії. CRM-системи автоматизують роботу всередині колективу, оскільки 

містять планувальники задач, інструменти для делегування роботи, взаємодії між відділами тощо. Припустимо, в студію дизайну звертається людина, яка хоче побудувати приватний будинок. Тоді менеджер, який першим обробляє звернення, може одразу вказати, який з відділів компанії відповідальний за цей напрям роботи — і звернення автоматично буде спрямоване відповідному фахівцю.

Автоматизація роботи. Сучасні CRM-системи здатні також самостійно виконувати частину роботи, без втручання

працівників або з їх мінімальним залученням. Наприклад, відправити прайс послуг, комерційну пропозицію, реквізити для оплати. Можна налаштувати навіть привітання з днем народження чи персональні пропозиції для клієнта.

Контроль за роботою компанії. Можливо, не всі працівники будуть цим задоволені, але CRM допомагає керівництву

відстежувати ефективність роботи кожного члена команди. Кількість продажів, контактів, виконання різноманітних KPI — всі ці дані структуруються та стають легкими для аналізу.

Зберігання даних. Зазвичай ці сервіси також забезпечують зберігання документів, контактів та всієї іншої необхідної

інформації для роботи компанії у хмарних сховищах. Завдяки цьому працівники мають до них доступ з будь-якого пристрою та місця.

Загальна аналітика компанії. CRM дає змогу відстежувати різноманітні процеси в компанії, але найважливіше із

цього — результати продажів. Скільки людей звернулись, через які канали, яка частка заявок завершилась укладанням угод, на якому етапі клієнт відмовився купувати. Ці дані допомагають краще налаштовувати воронки продажів та знаходити слабкі місця у зв'язках із клієнтами.

«Вони не підійдуть бізнесам, які ще не дозріли до впорядкування внутрішніх процесів. Їм достатньо вести списки клієнтів в електронних таблицях, ставити зустрічі в Google-календарі, а завдання — записувати в блокнот. Поки вони не мають внутрішнього запиту на зміни, не варто змушувати їх впроваджувати CRM», — зазначає Дмитро Суслов, керівник і співзасновник Uspacy.

На які особливості CRM слід звертати увагу

На українському ринку представлені десятки різноманітних CRM-систем, які налаштовані під розв’язання різноманітних задач.

Інтерфейс зручний саме для вас. Якщо запитати представників будь-якої CRM-системи про її зручність,

то вони запевнятимуть, що вона проста в користуванні та інтуїтивно зрозуміла. Однак дизайн — це справа особистого смаку і звички. Тому варто переглянути кілька програм і визначитись, яка для вас найкомфортніша.

Підтримка й навчання. Це особливо важливо, якщо ви вперше інтегруєте CRM, адже розібратись у всіх

особливостях навіть найзручніших систем самостійно може бути складно.

«У кожної галузі — свої бізнес-процеси. У фітнес-клубу й інтернет-магазину вони істотно різняться. Не може та сама CRM-система працювати для всіх галузей, — пояснює керівник CRM SalesDrive Олексій Стеклов. — Тому кожній компанії варто обирати ту систему, яка краще підходить саме їй, та звертати увагу на кілька особливостей».

Спеціалізація системи. Розробники CRM ніколи не говорять, що їхня система підійде для будь-якого бізнесу

(а якщо й заявляють, то ставитись до них варто з обачністю). Зазвичай у них є певна спеціалізація: великі, середні чи малі компанії, напрям роботи, особливості взаємодії з клієнтами тощо.

Наявність потрібного функціоналу. Перш ніж обирати CRM-систему, визначіться, які саме функції вам від неї потрібні.

Якщо ви продаєте через маркетплейси або конкретні соцмережі — чи вдасться інтегрувати саме їх. Якщо в компанії велика кількість співробітників — потрібна більш просунута аналітика робочих процесів та налагоджена взаємодія між відділами. Якщо не вдається налагодити воронки продажу — подивіться, хто пропонує просунуту бізнес-аналітику.

Безпека даних. Оскільки CRM-системи зберігають велику кількість інформації про клієнтів та внутрішні процеси в

компанії, важливою є надійність збереження. Тому варто перевірити, чи шифрує сервіс дані та чи має резервне копіювання.

Ціна й тестовий період. Всі просунуті CRM-системи платні, тому доречно порівняти їх вартість. А ще краще

скористатись безплатним тестовим періодом, щоб переконатися, чи підходить вам функціонал. Зазвичай розробники його пропонують.

«Для того щоб якісно автоматизувати свої бізнес-процеси, необхідно спочатку їх опрацювати, визначити головні складники, а вже потім обирати CRM для їх цифровізації. Ми провели дослідження серед наших клієнтів — понад 2000 інстаграм-магазинів — і визначили, що після впровадження лише двох функцій із численного функціоналу продажі зросли на 25%. У деяких реальних кейсах збільшення сягало навіть 50%. Цих вражаючих результатів вдалося досягти завдяки двом ключовим функціям: автоматичним ланцюжкам повідомлень у чатах та вбудованій платіжній системі в соціальних мережах і месенджерах», — зазначає Артем Ситніков, CEO та співзасновник SITNIKS CRM.

«Вибір CRM повинен починатися з розуміння ключових потреб бізнесу. Інтеграція з каналами комунікації, аналітика процесів або автоматизація — це інструменти, які підвищують ефективність. Правильна CRM стає незамінним інструментом для масштабування бізнесу», — каже Дмитро Тянулін, регіональний директор українського ринку NetHunt CRM.

NetHunt CRM — українська СRM-система, що пропонує цілу низку функцій для якісної організації клієнтських даних, автоматизації бізнес-процесів, контролю над ефективністю команди. Серед клієнтів NetHunt CRM такі компанії як Rozetka Pay та monobank.

Основний функціонал системи дає змогу:

  • швидко обробляти заявки та звернення;

  • збирати всю інформацію про клієнтів та взаємодію із ними;

  • відстежувати перебіг угод та контролювати процес продажу;

  • будувати прогнози продажу;

  • автоматизувати процеси;

  • оцінювати, які канали залучення лідів є найефективнішими;

  • контролювати ефективність команд.

Система інтегрована з Gmail і Google Workspace, сервісами телефонії Ringostat, UniTalk, Binotel, месенджерами Telegram, Viber, Instagram, WhatsApp та багатьма іншими сервісами та сайтами.

Чати

Інтеграція NetHunt CRM із Telegram

Автоматизація

Особливість системи

CRM можна адаптувати під будь-які сценарії та бізнес-процеси: від простих процесів оброблення лідів до складних багатоетапних воронок продажів. Є можливість створювати необмежену кількість полів і папок для організації даних, налаштовувати їх структуру, додавати або видаляти необхідні елементи, щоб відстежувати продажі, активності тощо.

Централізоване управління базою даних. Усі важливі дані зберігаються в єдиній системі. Всі взаємодії з клієнтами, включно з листуванням, записами дзвінків, документацією, завданнями й коментарями від менеджерів, доступні в одному інтерфейсі — в картці клієнта.

Автоматизація бізнес-процесів, зокрема збір заявок лідів з усіх каналів, автоматичне введення й оновлення даних, «підігрів» лідів, оновлення статусів угод та багато іншого.

Автоматизація процесів у NetHunt CRM

Масові розсилки

Система дає змогу сегментувати клієнтів і відправляти персоналізовані кампанії для певних груп аудиторії. Також є можливість відстежувати результати кампаній у реальному часі: аналізувати відкриття листів, відповіді, переходи за посиланнями та кількість відписок.

Ціна

NetHunt надає 14-денний безплатний доступ до повного функціоналу системи.

Надалі, залежно від обраного функціоналу, ціна коливається від €10 (8 за умови оплати одразу на рік) до €40 на місяць (€32 в разі оплати за рік).

Українська CRM-система, створена у 2012 році. Вона орієнтована на інтернет-магазини та має функціонал, необхідний передусім для них. SalesDrive автоматизує оброблення замовлень, створення й відстеження статусів ТТН, дає змогу вести облік складу.

Основний функціонал:

  • збір замовлень із сайтів та маркетплейсів до CRM;

  • авторозподіл замовлень між менеджерами;

  • створення і відстеження ТТН різних служб доставки;

  • автоматичне інформування клієнтів по SMS і Viber про статус оброблення замовлень;

  • прийом замовлень з месенджерів і чатботів;

  • облік товарів і складських залишків, синхронізація товарів із сайтом;

  • створення рахунків, видаткових накладних та інших документів;

  • фіскалізація чеків;

  • завдання; 

  • оплати;

  • email.

Screenshot 2024-10-14 at 23.35.10.webp
Screenshot 2024-10-14 at 23.35.40.webp

Особливість системи

CRM інтегрується з ключовими українськими маркетплейсами: Prom, Rozetka, Епіцентр, Алло, Zakupka, Kasta, Hubber. Заявки із цих сайтів автоматично потрапляють у систему, розподіляються між менеджерами, про що надходять миттєві сповіщення.

Також передбачена інтеграція зі службами доставки Нова Пошта, Укрпошта, Meest та точками видачі Rozetka. Це дає змогу відстежувати статус доставки, формувати експрес-накладні, автоматично заповнювати дані з каталогу товарів (розмір, вага, опис відправлення).

SalesDrive також дає можливість управляти складом — контролювати залишки товарів та синхронізувати ці дані із сайтом, стежити за переміщенням товарів між кількома складами тощо.

А ще в SalesDrive можна в одному вікні вести листування й обробляти замовлення з різних чатботів і месенджерів: Instagram, Facebook, Telegram, Viber.

Ще одна функція системи — друк видаткових накладних, виставлення рахунка, введення оплати, фіскалізація чеків. Створення документів, їх друк та відправка рахунків електронною поштою відбувається в один клік.

Ціна

SalesDrive надає безплатний тестовий період на 14 днів без жодних обмежень.

Надалі ціна системи залежатиме від кількості користувачів. У найдешевшому пакеті, коли передбачено до 2 користувачів, CRM коштуватиме 847 грн на місяць в разі оплати поквартально і 677 грн на місяць в разі оплати за рік. Найдорожчий пакет на 100 користувачів обійдеться у 9295 та 7436 грн на місяць відповідно.

Цe CRM-система для автоматизації бізнесу, яка підійде власникам Instagram та TikTok-магазинів, підприємцям, що торгують через інтернет-магазин, а також вітчизняні маркетплейси (Rozetka, Prom.ua). До системи під’єднані понад 2000+ Instagram-магазинів, а щомісячний оборот сягає 200 млн грн.

Основний функціонал
системи охоплює:

  • повноцінний мобільний застосунок для всіх пристроїв;

  • об'єднання всіх замовлень та комунікацій із месенджерів та соціальних мереж у єдиній екосистемі;

  • складський облік, фінанси, завдання, телефонію;

  • автоматизацію чатів та оброблення замовлень;

  • автоматичну фіскалізацію замовлень;

  • вбудовану платіжну систему для чатів;

  • масові дії у замовленнях та чатах;

  • статистику;

  • інтеграцію зі службами доставки.

Screenshot 2024-10-14 at 23.36.14.webp

Особливість системи

SITNIKS CRM має власний та унікальний для України мобільний застосунок, що прискорює та спрощує управління роботою. Користуватися ним можуть всі клієнти компанії без додаткової плати.

Система інтегрується з ключовими українськими маркетплейсами. Завдяки цьому вона автоматично оновлює статуси замовлень та синхронізує залишки товарів на різних платформах. Також SITNIKS допомагає відстежувати зміни в кількості товару на складі.

Сервіс має функціонал для більш зручної торгівлі в соціальних мережах. Зокрема, клієнт може підключити до системи необмежену кількість своїх Instagram-магазинів з будь-якою кількістю підписників. SITNIKS дає змогу не лише отримувати всі повідомлення з них (та інших соцмереж), але й автоматизувати комунікацію. Зокрема, надсилати шаблонні повідомлення про статус доставки.  

Ще одна важлива функція — автоматизація документообігу та створення фіскальних чеків РРО(ПРРО) з мінімальною участю менеджерів.

Ціна

Як і попередні сервіси, SITNIKS CRM передбачає пробний період тривалістю 14 днів. На цей час доступ до всіх функцій системи безплатний.

Надалі вартість сервісу стартує від $40 на місяць. У разі оплати за пів року можна отримати знижку 10% від суми, а за рік — 15%.

Uspacy — український сервіс, який почав працювати лише на початку 2023 року і орієнтується на глобальний ринок. Крім української, в його інтерфейсі доступні ще чотири мови: англійська, польська, іспанська та португальська.

Система розповсюджується за моделлю freemium, тобто базовий функціонал для користувачів безплатний, а за додаткові функції необхідно платити.

Ключовий функціонал,
зокрема, охоплює:

  • інтеграцію із цифровими каналами комунікацій (соціальні мережі, месенджери, телефонія, електронна пошта, віджет на сайті);

  • збір та систематизацію бази клієнтів;

  • повну базу товарів та її синхронізацію із сайтом;

  • зв’язок із завданнями та справами;

  • миттєві сповіщення про нові замовлення;

  • автоматизацію документообігу;

  • систему аналітики ключових показників компанії.

Screenshot 2024-10-14 at 23.36.43.webp

Картка вхідного телефонного дзвінка в Uspacy

Особливість системи

Uspacy — це комплексна платформа, набір інструментів для впорядкування процесів компанії малого та середнього бізнесу. CRM — один з її потужних функціональних блоків. Але крім цього, система має інструменти для роботи з людьми в компанії, чат, стрічку новин для внутрішньої комунікації, інтеграцію з усіма цифровими каналами комунікації (соціальні мережі та месенджери, телефонія, електронна пошта), завдання для спільної роботи та проєктної діяльності. Також доступні аналітичні інструменти та автоматизація бізнес-процесів.

Водночас Uspacy — це гнучка та відкрита платформа, побудована на API, що дає їй безмежні можливості для кастомізації та інтеграції з іншими системами та продуктами. Платформу можна інтегрувати з маркеплейсами (Rozetka, Prom, Allo, Kasta тощо), CMS-платформами (Хорошоп, Shopify, Webflow, Weblium), платіжними системами та програмними РРО, Новою поштою.

Screenshot 2024-10-14 at 23.37.22.webp

Перегляд в Uspacy угод, які перебувають у роботі

За допомогою Генератора документів у кілька кроків можна створити будь-який документ, використовуючи в ньому дані з CRM-системи. Зокрема, за шаблоном можна створити договори, рахунки чи інвойси.

Ціна

Базові можливості використання системи доступні безплатно, а за розширені вже потрібно платити.

Окрім безплатного тарифу, є Стандартний та Професійний плани. У них використовується система оплати за користувача. У Стандартному плані плата становитиме 319 грн на місяць або 3190 грн на рік. Професійний план коштує 639 грн та 6390 грн відповідно.

Як бачимо, на ринку доступні різні варіанти CRM-систем, а тому кожен бізнес може підібрати оптимальну, орієнтуючись на свої потреби та бюджет.

bottom of page